• +48 85 307-08-31

truck1 v3Montując instalację DDF Scalmax zyskujesz podwójnie:

- Oszczędność na kosztach paliwa

- Zwiększenie mocy pojazdu

 

Zalety systemu Diesel Dual Fuel Diesl plus CNG:

  • montaż w pojazdach które sa już w uzytkowaniu firmy
  • większy zasięg pojazdu 
  • brak gazu nie zatrzymuje pojazdu, można jechac tylko na diesel

 

Patent (nr 220327)

Nasza instalacja gazowa do silników wysokoprężnych została dokładnie zbadana przez dwa niezależne ośrodki Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie (ITS) oraz Zakład Silników Spalinowych Instytutu Silników Spalinowych i Transportu Politechniki Poznańskiej. Dzięki współpracy sterownika DDF z modułem telemetrii nasi klienci mają pełny podgląd do zamontowanego systemu gazowego oraz telematyki pojazdu. Monitoring pojazdu to nie tylko zapewnienie kontroli, ale przede wszystkim bezpieczeństwo ładunku i pojazdu.

W lipcu ubiegłego roku uzyskaliśmy homologacje sposobu montażu instalacji przystosowującej dany typ pojazdu do zasilania gazem Diesel plus CNG na pojazdy kategorii N2, M2 i N3, M3. Dzięki temu również polskie firmy korzystają z naszego opatentowanego rozwiązania i wynikających z tego oszczędności montując systemy DDF w swoich pojazdach. W naszej sieci jest już 30 warsztatów, część z nich wyspecjalizowała się w obsłudze krajowych flot poruszających się po drogach europy zachodniej.

map v1

 

Zastosowanie alternatywnych paliw gazowych, jak skompresowany gaz ziemny (CNG), skroplony gaz ropopochodny (LPG) jest obiecującym podejściem do obniżenia zależności od paliw płynnych na bazie ropy naftowej i zmniejszenia emisji CO2 i innych zanieczyszczeń z silnika wysokoprężnego. Właściwości fizyczne gazu CNG sprawiają, że jest to paliwo bezpieczniejsze od benzyny, diesla czy gazu LPG. Ponieważ gaz CNG jest lżejszy od powietrza, to w razie rozszczelnienia instalacji – np. podczas wypadku - natychmiast ulatnia się do atmosfery i mieszając się z powietrzem tworzy stężenia niepalne. Zakres palności gazu ziemnego to przedział 5-15% w mieszaninie z powietrzem.

 

Informacje o typach i wadze zbiorników:

  • Zbiornik CNG - 1, stalowy. Waga 0,8 – 1,1 kg na każdy litr pojemności geometrycznej.
  • Zbiornik CNG - 2, Z wkładem metalowym (aluminiowym lub stalowym) i oplotem obwodowym z włókna węglowego przesycanego żywicą epoksydową. Waga 0,6- 0,8 kg na każdy litr poj. geometrycznej.
  • Zbiornik CNG-3, Z wkładem metalowym (aluminiowym lub stalowym) i pełnym oplotem (obwodowym i krzyżowym) z włókna węglowego. Dla uzyskania wysokiej odporności mechanicznej warstwa wierzchnia jest wykonywana z włókna szklanego, obie warstwy są przesycane żywicą epoksydową. Waga 0,3 - 0,5 kg na każdy litr poj. geometrycznej.
  • Zbiornik CNG-4, Z wkładem wykonanym z materiału niemetalowego i pełnym oplotem z włókna węglowego i szklanego, przesycanym żywicą epoksydową. Spotyka się także zbiorniki z oplotem wykonanym z włókien aramidowych. Waga 0,3 – 0,4 kg na każdy litr poj. geometrycznej. 1m3 CNG = 0,74 kg CNG 1 m3 CNG sprężony do 200 bar to ok 4 dcm3 czyli 4 litry pojemności geometrycznej zbiornika.

Mając na uwadze doświadczenie, należy przyjąć ze do 100 litrowego zbiornika zatankujemy 22 m3 CNG.

 

 

Kontakt:

 Białystok

 Polska 2

 Tel: +48 85 307-08-31

 Fax: +48 85 307-08-52

 info@scalmax.pl

        EU FLAG