DIESEL
SM014 Titanium
Sterownik gazodiesla przeznaczony do starszych maszyn i samochodów
SM014 DNA
Sterownik gazodiesla wyposażony w analgowe kanały Emulacyjne
SM014 Digital
Sterowni gazodiesla wyposażony w cyfrowe kanały Emulacyjne
SM048 Prime
Najnowszy sterownik gazodiesla wyposażony w 2 cyfrowe i 3 analogowe kanały emulacyjne
-
Opatentowana technologia wtrysku gazu +
Nasz system opiera się na dogłębnej analizie cyklu pracy diesla. Złą praktyką są próby bezpośredniego przeniesienia sekwencyjnego sterowania silnika benzynowego do diesla. Sterowanie sekwencyjne doskonale sprawdzające się w silnikach benzynowych stwarza natomiast zagrożenie uszkodzenia silnika diesla nie przynosząc dodatnich korzyści. Powszechnie wiadomo, że wtrysk paliwa w silnikach diesla następuje w momencie sprężania a nie jak w silnikach bęzynowych podczas ssania. Sekwencyjny wtrysk gazu do silnika diesla wymaga znacznie krótszego wtrysku oraz precyzyjnej synchronizacji. Takie rozwiązanie zwiększa znacząco awaryjność w stosunku do naszego opatentowanego rozwiązania. Rozważmy jedną z częstych awarii uszkodzenie mechaniczne wtryskiwacza. W przypadku silnika benzynowego spowoduje ono jedynie zalanie jednego z cylindrów, zaświeci się kontrolka, serwis dokona wymiany wtryskiwacza. W wypadku diesla jeżeli gaz będzie podawany ciągle zmiana składu mieszanki w pojedynczym cylindrze spowoduje trwałe uszkodzenie cylindra i konieczność kosztownej wymiany silnika.
-
Skład mieszanki +
System dual fuel opiera się na mieszaniu 2 paliw. Uzyskiwana oszczędność pochodzi z zastąpienia części oleju napędowego gazem. Zastosowanie innowacyjnego systemu autoadaptacji umożliwia uzyskanie większej zawartości gazu w mieszance w porównaniu do tradycyjnego sterowania. Jako producent zalecamy stosowanie proporcji do 30% LPG oraz do 50% CNG gwarantujące prawidłową prace systemu, oraz najlepsze warunki pracy silnika. Część naszych klientów stosuje znacznie zawyżone proporcje gazu wliczając w koszty szybsze zużycie silnika, jako producent nie zalecamy tego typu praktyk oraz nie udzielamy gwarancji w takich wypadkach. -
Wzrost parametrów silnika +
Zastosowanie systemu dual fuel w samochodzie powoduje wzrost mocy silnika, oraz znaczny wzrost momentu obrotowego. Najbardziej istotnym wynikiem wzrostu parametrów jest możliwość wygodniejszego ciągnięcia zestawów przy maksymalnym obciążeniu ciągnika. -
Zwiększenie zasięgu +
Zaletą systemu dual fuel w stosunku do monofuel są dodatkowe zbiorniki zwiększające zasięg. Samochody benzynowe jeżdżące na gazie spalają głównie gaz dlatego zwiększenie zasięgu jest jedynie pozorne. W systemie dual fuel następuje zwiększenie objętości ciągle spalanego paliwa a w efekcie realny wzrost zasięgu. -
Skrzynia biegów a dodatkowa moc +
Odporność skrzyń biegów na przyjęcie dodatkowej mocy została potwierdzona w wielu samochodach na olbrzymich dystansach. Pierwsze samochody w których zainstalowano naszą instalacje zostały zbadane po przejechaniu dystansu ponad 300 tyś. km. Wykazały one zużycie zbliżone do samochodów bez systemu dual fuel. -
Ekologiczny wpływ mieszania paliw +
Ze względu na poprawę parametrów spalania zmniejsza się emisja CO2, cząsteczek stałych oraz Tlenków azotu. Potwierdzają to badania wykonane przez ITS w Warszawie oraz Zakład Silników Spalinowych Instytutu Silników Spalinowych i Transportu Politechniki Poznańskiej.
- 1